O čom sa rozprávali ceruzky - Grafomotorické cvičenia a rozvoj kreslenia pre deti od 4 do 6 rokov

 
 
 
Novinky
 
 
Košík
Váš košík je prázdny
 
 
Novinky e-mailom
 
 
 
 

Deti a mládež

O čom sa rozprávali ceruzky - Grafomotorické cvičenia a rozvoj kreslenia pre deti od 4 do 6 rokov

Počet strán:64
Väzba:brozovana
Rozmer:295x210
ISBN:9788026600411
Jazyk:slovenský
Rok vydania:2012
Vypredané:Áno
5,49 € Ušetríte: 13 %Vaša cena: 4,80 €
0

Popis

Pracovné zošity obsahujú systém grafomotorických cvičení, vychádzajúcich z postupnosti vývoja zručností dieťaťa. Cvičenia uvádzané v jednotlivých publikáciách postupujú od najjednoduchších prvkov, ktoré sa v kresbe dieťaťa objavujú najskôr, a prechádzajú k najťažším. Materiály prinášajú podnety pre získanie zručností, ich precvičovaniu a ich postupnej fixácii pred vstupom do ďalšej úrovne náročnosti.

Publikácia O čom sa rozprávali ceruzky obsahuje: 1) grafomotorické cvičenia pre deti vo veku od 4 do 6 rokov, pomocou ktorých sa rozvinie: - jemná motorika a psychické funkcie potrebné pri kreslení a písaní, - grafomotorické zručnosti a kresba dieťaťa, - súhra ruky a oka, vnímanie priestoru v súvislosti so smerom vedenia čiary, 2) metodický návod pre dospelých, ktorý - upozorňuje na možné úskalia pri nácviku jednotlivých prvkov, - pomáha prekonávať problémy. Po prvej časti grafomotorických cvičení s názvom Medzi nami pastelkami, je tu druhá časť – O čom sa rozprávali ceruzky. Cvičenia výtvarne realizoval a pôvabnými ilustráciami knihu opäť zásobil Richard Šmarda. Táto časť, ako autorka upozorňuje, je určená najmä štvor- až šesťročným deťom. Všetko, čo potrebujeme vedieť, o detskej kresbe a tiež písaní, ako sa tieto zručnosti vyvíjajú, ako dieťa podporovať a viesť, ako pomôcť dieťaťu, ktoré nemá chuť kresliť, sa dozvieme z autorkinho listu uvedeného na strane 60. Ten by sme mali, pokiaľ hodláme pracovať s dieťaťom podľa knižky, najskôr prečítať. Pri práci nás podporia aj inštrukcie pre dospelých v rámčeku pri každom cvičení. Niektoré z detí, ktorým kreslenie veľmi nešlo, získali odvahu a chuť do práce v prvej časti so sprievodkyňami cvičení pastelkami Boženkou a Majou a budú určite s chuťou pokračovať v zložitejších cvičeniach. Iné dieťa, vyspelejší kreslič, môže začať práve teraz. Ku známym pastelkám sa totiž pridali ceruzky. Pri pánovi architektovi Múrikovi sa naučili rysovať čiary a tvary, ktoré náš malý kreslič využije v škole v počiatkoch písania. Hravý príbeh pasteliek, ceruziek, zvieratiek a detí vedie nášho potomka pomocou vodorovných, zvislých a šikmých čiar, oblúčikov, špirál, kružníc, elíps a ďalších tvarov k vytváraniu obrázkov, ktoré potešia dieťa – autora i nás, ktorí ich v práci podporujeme. Správny metodický postup, ktorého jednotlivé kroky dieťaťu umožňujú plniť stále zložitejšie úlohy, je zárukou vytvorenia predpokladov pre budúce písanie. Postupne získava návyk správneho úchopu písacích potrieb, ľahkého pohybu ruky pri kreslení. Preto je druhá časť grafomotoriky vhodná aj pre žiačikov prvej triedy, ktorí nemajú veľmi radi písanie, príliš tlačia na ceruzku alebo sa im nedaria správne tvary písmen. Ak sa vrátia k odporúčaným cvičeniam, uvoľní sa ich napätie, obava z písania pominie s veselým príbehom a oni získajú istotu a radosť zo školskej práce. Naviac budú mať peknú veselú knižku s vlastnými ilustráciami, ku ktorým ich inšpiroval skutočný maliar so svojimi ceruzkami a pastelkami. A samozrejme pani Bednářová je autorka, ktorá rozumie detským starostiam s kreslením a písaním, pomohla mnohým deťom nájsť radosť zo školy a odplašiť strach z prepisovania, odpisovania aj diktátov. Autorka vytvorila milú knižku pre tvorivé deti a ich dospelých kamarátov. PhDr. Alena Šafrová špeciálna pedagogička Speciálního pedagogického centra při Soukromém speciálním gymnáziu Integra, Brno-Líšeň, externá pedagogička Pedagogické fakulty MU v Brně